”Suomessa yli miljoonan matkustajan vajaus vuositasolla” (MTV Uutiset 19.1.2025) – kylmä fakta, joka kuvaa haastavaa markkinatilannetta. Mutta miten voimme palvella asiakkaita entistä paremmin ja samalla kasvattaa myyntiä?
Elena Hospitality on laajentanut palveluvalikoimaansa ja solminut teknologisen yhteistyön Cuuma Communicationsin kanssa. Yhteistyön tuloksena syntyi Easy Desk – ratkaisu, joka auttaa yrityksiä hallitsemaan asiakaskontakteja, ostotilauksia ja palvelupyyntöjä tehokkaasti.
Haluatko kuulla lisää siitä, miten Easy Desk voi auttaa juuri teidän liiketoimintaanne? Ota yhteyttä – keskustellaan, miten voimme tehdä teidän asiakaskokemuksestanne ja myyntiprosesseista entistä tehokkaampia.
Elena Yhtiöt on vuonna 2005 perustettu viestintäteknologioiden asiantuntija, joka on erikoistunut hotellien ja laivojen tarpeisiin. Sen asiakkaita ovat muun muassa Hotel Kämp, Hotel Haven, Glo Hotels ja Viking Line. Yhteistyössä Cuuman kanssa Elena laajentaa valikoimaansa kattamaan kaikki hotellien teknologia- ja viestintätarpeet. Tavoitteena on vahvistaa nykyisten asiakkaiden palvelua ja edistää kasvua.
Kauhasen mukaan teknologioiden kustannustehokkuus on tärkeää epävakaassa taloudessa. Jokaisen asiakkaan hoitaminen tehokkaasti vaatii eri kanavien yhdistämistä. Lomaelämyksiä etsitään yhä useammista paikoista, kuten verkkosivuilta, puhelimista, varauspalveluista ja sähköposteista, mikä tuo haasteita hotellien myynti- ja vastaanottopalveluille. Jos varauskanavia ei voida yhdistää tehokkaasti, huonemyynti heikkenee, eikä hotellilla ole tarpeeksi tietoa kävijöistä johtamisen tueksi.
Cuuma on ylpeä kumppanuudestaan Elenan kanssa ja tärkeästä roolistaan tukea Elenan päämäärää olla merkittävä hotellitoimialan asiantuntija ja ratkaisutoimittaja.
“Cuuma on puuttuva palanen meidän palvelukonseptissamme. Teknologia on käyttäjäystävällinen ja skaalautuva, sopien niin 1–2 hengen ympäristöihin kuin suurempien yksiköiden ja ketjujen tarpeisiin. Sen avulla voimme yhdistää asiakkaidemme kaikki viestintä- ja myyntikanavat sähköpostista sosiaaliseen mediaan”, kertoo Jari Kauhanen, toimitusjohtaja, Elena Yhtiöt.
"Kaikki kaupat on kotiutettava nopeasti ja rajallisilla resursseilla. Henkilöstön aika on käytettävä asiakkaiden palvelemiseen, ei erillisten järjestelmien kanssa kikkailuun. Pahimmillaan vastaanotossa, huollossa, myynnissä ja puhelimissa käytetään eri järjestelmiä, ja viestit tulleet sähköpostista sosiaaliseen mediaan saattavat hukkua", Kauhanen lisää.
Asiakastyytyväisyys:
“Tuleva yhteistyö vahvistaa strategista kasvuamme. Cuuman ratkaisu sopii täydellisesti hotellitoimialalle, ja kumppanuutemme myötä Elena voi saavuttaa merkittävän aseman, vahvistaen jo nyt vankkaa asemaansa Suomessa. Seisomme ylpeästi Elenan rinnalla ja odotamme tulevia yhteishankkeita, joissa pääsemme kehittämään asiakaskokemuksen huippuunsa Suomen hotellimarkkinassa”, kertoo Väinö Willman, Cuuman kanavamyynnin johtaja.